Головна » Бібліотека » Ми виховуємо еліту

Ми виховуємо еліту

Еліта

Найлегше звинуватити когось у всіх негараздах. Суттєво важче закатати рукави і зробити все самому. Особливо коли усі навколо замість допомогти лише критикують, кажуть, що все не так. При цьому на питання “Як?” вони відповіді не знають. Тому, щоб було менше питань, тут ми розповімо про те, як ми бачимо виховання нашого майбутнього.

Кому сподобається – може приєднуватися до нашої роботи. Контакти є тут, знайти нас легко. Не бійтеся, що нічого не вмієте. Ми підкажемо, научимо, допоможемо. Трішки більше – дивіться у розділі “Про нас”. А зараз пропоную до Вашої уваги витяг з нашої концепції виховання майбутнього нашого народу – його еліти.

Витяг з концепції національно-патріотичного виховання.
Рівненська обласна федерація козацького бойового мистецтва «Спас»

Опис проблеми. Як показує досвід подій на підні та сході України, система національно-патріотичного виховання в школах та ВНЗах є недостатньо ефективною. Іншими словами наші діти не спроможні повноцінно ідентифікувати себе як українця, громадянина, який має свої права та обов’язки. А якщо ці якості не виховуються в ранньому віці, то в дорослому їх виховати практично не можливо.

Таким чином, головною проблемою ми бачимо: відсутність комплексної системи і регулярної роботи з національно-патріотичного та національно-фізичного виховання. Так, саме національно-фізичного, а не просто фізичного чи спортивного виховання. Важливість такого підходу обґрунтовується фактом існування нового терміну «тітушки», коли адепти зденаціоналізованих напрямків бойових мистецтв стали ударною силою злочинної влади та основою сепаратистських рухів. Прикладом цього може бути харківський бійцівський клуб «Оплот», який став основою терористичної бригади «Оплот». Саме тому представники шкіл неукраїнських шкіл бойових мистецтв не можуть стояти біля витоків формування нової системи воїнсько-фізичного виховання.

Інформація про діяльність федерації. Тривалий час Всеукраїнською федерацією «Спас» використовуються народні методи виховання дітей, методи фізичної і бойової підготовки козаків. Ця інформація збиралася від багатьох спадщанців – людей, в роду яких передавалися знання про бойове мистецтво Спас. Найвідоміший з-поміж них – Леонід Петрович Безклубий.

Поруч з технікою вивчаються, збираються та аналізується духовна спадщина нашого народу. Адже одне з визначень каже, що Спас – це козацький бойовий звичай. Завдяки цьому напрямку роботи була видана книга «Світогляд в українському рукопаші «Спас».

Станом на даний момент федерація має перевірені часом методи виховання дітей та молоді в дусі патріотизму та любові до свого Краю. За допомогою цих методів виховують здорового громадянина, воїна-охоронця Батьківщини. Представниками федерації розроблена навчальна програма з козацького бойового мистецтва «Спас» для дитячо-юнацьких спортивних шкіл, розроблені правила змагань з українського рукопашу «Спас», Спас визнано видом спорту в Україні. Цьому передував величезний пласт роботи багатьох тренерів, учнів та батьків. Але це лише незначна частина того, що ще необхідно зробити.

Чим більше досягається завдяки діяльності членів федерації, тим сильніше приходить розуміння того, що Спас не можна звужувати лише на спорті. Якщо визначити місце Спасу в сучасному житті, то воно знаходиться на стику діяльності міністерств молоді та спорту, культури і туризму, освіти і науки та міністерства оборони.

Олександр Притула наразі говорить про існування кількох видів Спасу:
– український рукопаш «Спас» – вид спортивного одноборства, призначений для популяризації та зацікавлення дітей та молоді;
– козацьке бойове мистецтво «Спас» – бойове мистецтво, яке включає в себе не лише традицію бою голіруч, але й зі зброєю, крім козацьких систем бою, ще й системи поширені серед простого народу;
– гопки-спас – бойове мистецтво (в широкому розумінні) козацьких розвідників – пластунів.

Крім того, федерація активно розвиває інші види українських одноборств: бої лава-на-лаву, боротьба навхрест, боротьба на поясах, боротьба штовхач (Котигорошко), бій на шаблях та козацьке багатоборство. При цьому не слід забувати про тривалу роботу Школи Джур у напрямку військово-патріотичного виховання. Все це відбувається в процесі повсякденних тренувань, навчання в школах, козацьких святкувань, показових виступів, фестивалів, змагань та наукових заходів.

Учні Спасу стали переможцями десятків всеукраїнських та міжнародних змагань з різноманітних спортивних одноборств. Це додатково підтверджує ефективність козацької системи бою та напрямків підготовки бійців у Спасі. Таким чином ми можемо говорити про зародження в надрах федерації цілого пласту форм та методів фактично нової системи воїнсько-фізичного виховання українців.

Пропозиції щодо використання досвіду федерації
Сформулюємо основні напрямки воїнсько-фізичного виховання, які присутні на даному етапі у федерації:
1. Особистісне та колективне виховання за допомогою народних ігор та забав. Діти 5-8 років.
2. Фізичне виховання шляхом використання народних видів боротьби – боротьба «навхрест» та «на поясах». Діти 8-12 років.
3. Фізкультурно-спортивний та культурно-мистецький напрямок – шляхом застосування методів національного виду спорту – українського рукопашу «Спас», шабельного бою, боїв лава-на-лаву, козацького багатоборства. Діти та молодь 10-20 років.
4. Військово-патріотичний напрямок – вивчення основ військової підготовки, тактики дій малих підрозділів, військового досвіду козаків та УПА. Підлітки та молодь 13-25 років
Ще раз акцентуємо увагу на тому, що виходячи з вищесказаного, робота спасівців не може обмежуватися лише напрямком спорту. Така багаторівнева підготовка дозволить виховувати справжніх лідерів, які матимуть українську і козацьку духовну основу. І в подальшому вони будуть спроможні керувати багатьма процесами в державі.

Розглянемо завдання, які виникають у зв’язку з необхідністю розвитку першого напрямку.
1. Відбір та навчання учителів та інструкторів за напрямком «Ігри та ігрові форми навчання в козацькому бойовому мистецтві «Спас». Курс передбачає вивчення арсеналу ігор та забав, на яких ґрунтується підготовка козака.
2. Подальшим етапом є проведення міських чи міськрайонних змагань з дитячої гри – боротьба «Котигорошко». Допуск до цієї гри є відсутність медичних обмежень для занять фізичною культурою та знання казки «Котигорошко», її сюжету та основних героїв.
Проведення міських змагань здійснюється у два етапи:
– внутрішньо шкільні, серед учнів 1-3 класів згідно вікових та вагових категорій;
– міські (міськрайонні) – серед переможців (1-3 місця) у відповідних категоріях у школах.
Орієнтовна кількість учасників таких змагань для невеликого обласного центру може становити 1-3 тисячі дітей. Пропонується проводити їх щоквартально.

Відбір переможців та бажаючих дітей у гуртки та секції початкової підготовки з козацького бойового мистецтва «Спас». У випадку якісної реалізації першого етапу таких секцій може бути відкрито від 10 до 20 на місто (мова йде про місто з населенням близько 300 тисяч). До регулярних занять в них протягом року буде залучено не менше 500 дітей молодших класів.

Реалізація цих завдань дозволить зацікавити учнів шкіл національною фізичною культурою, зміцнити їхнє здоров’я завдяки широкому використанню народних ігор, здійснити відбір та розпочати навчання козацькому бойовому мистецтву.

Другим напрямком роботи є розповсюдження спочатку у школах, а потім і серед широкого загалу народних видів боротьби «на поясах» та «навхрест» як форм національно-патріотичного виховання. Поширення цих видів боротьби може здійснюватися аналогічно поширенню боротьби «Котигорошко».

Логічним є перехід учнів з груп початкової підготовки, де вони вивчали народні ігри, зміцнювали здоров’я та піднімали рівень фізичної підготовки до груп вивчення власне боротьби. Така послідовність визначається кількома моментами:
– необхідність зацікавити дітей;
– підготувати організм дитини до специфічних навантажень;
– здійснити початковий відбір кращих;
– особливості вікової фізіології.

Якщо говорити про третій напрямок – розповсюдження власне козацького бойового мистецтва «Спас», то воно може відбуватися паралельно з двома вищенаведеними напрямками. Тобто, відбір у групи вивчення Спасу здійснюється в першу чергу з груп, які вивчали боротьбу. І лише тоді – набір дітей, які не були охоплені заняттями з національних видів фізичної культури.

Знову ж таки слід пам’ятати про те, що початок вивчення рукопашу варто обмежити початковим віком – 12 років. Це випливає з особливостей вікової фізіології. Говорячи простою мовою – удари по голові в ранньому дитинстві здоров’я не добавлять. В цих групах уже більш широко вивчається власне бойове мистецтво, проводяться вишкільні табори та починається відбір до груп військово-патріотичного виховання.

Завдання четвертого, військово-патріотичному напрямку. Тут крім рукопашу, вивчаються профільні предмети з військової справи, проводяться відповідні змагання з козацького багатоборства, стрільб та теренові ігри з використанням пейнтбольної, страйкбольної та хардбольної зброї. Предмети, які вивчаються:

  1. тактика дій малих підрозділів;
  2. топографія;
  3. тактична медицина;
  4. стрілецьке озброєння;
  5. мінна безпека;
  6. вогнева підготовка;
  7. інженерна підготовка;
  8. командирська підготовка.

Після проходження такої підготовки молодь має можливість легше поступити до військових навчальних закладів, поступити на службу в армії чи територіальної оборони. Фактично, учні, які пройдуть підготовку у школах Спасу є першими кандидатами на службу в Збройних Силах України та територіальній обороні.
Хоча, вказане профілювання не є основним, адже в процесі виховання в Спасі, учні виховують лідерські якості. І така система дозволяє застосувати отримані навички у різних сферах суспільного життя.

Скажете забагато мілітаризації? А як ви думаєте, якими ще методами можна виховати самодисципліну? Буде цікаво почитати ваш конструктив. 😉

На завершення, хочеться зазначити, що те бачення, яке ви прочитали, не є сталим. Воно постійно удосконалюється. За ілька місяців з моменту написання цього тексту появилися певні доповнення, які зараз також опрацьовуються.

Якщо вам сподобалася стаття – підтримайте сайт – поширте в соціальних мережах.

Залишити коментар

Ваш email не буде ніде вказаноОбов'язкові для заповнення поля помічено *

*